20:20 GMT24 سبتمبر/ أيلول 2021
مباشر
    منوعات
    انسخ الرابط
    0 10
    تابعنا عبر

    وجه الفنان المصري، سعد الصغير، رسالة إلى جمهوره، في أول تعليق له، بعد إنقاذه طفلين من التشرد في أحد شوارع مدينة الإسكندرية.

    وقال سعد الصغير، عبر صفحته على "فيسبوك": "رسائل حضراتكم بشوفها والكومنتات بشوفها، أعظم حاجة في الدنيا تساعد حد مش قادر كان الواحد ممكن في يوم من الأيام يكون مكان الناس دي وبجد الكلام من كل قلبي وربنا يعلم ما في القلب".

    وأضاف: "حابب بس أشكر كل الناس أخواتي وأصحابي اللي دايما بيشجعوني وحضراتكم على فعل الخير دايما، وده اللي الناس هتفتكر بي مش أكتر مفيش حاجة هتدوم كله هيمشي فا بس قلت أصبح عليكم، وياريت أي حد يقدر يساعد أي حد غلبان محتاج بجد أو أي حالة يساعد والله، والله عن نفسي كل اللي الواحد فيه ده من كرم ربنا فقط، أتمنى كلنا نحب بعض ونساعد بعض واللي معاه يساعد اللي مش معاه صباح الفل على أحسن وأطيب شعب في العالم".

    وكان سعد الصغير، قد أطلق بثا مباشرا بصحبة الطفلين "يحيى ومحمد"، عبر صفحته الرسمية على "فيسبوك"، وتبين أنهما ضحية التفكك الأسري، فوالدتهما ووالدهما منفصلان وكلا منهما تزوج من آخر، الأم تزوجت من شخص كفيف قال عنه الأطفال إنه كان قاسيا معهما، وتزوج الأب من أخرى، وشكا الطفلان من سوء معاملة زوجة الأب لهما وبكى أحدهما، مؤكدًا أن بسببها تأثرت حالة إحدى عينيه.

    جدير بالذكر أن الفنان المصري سعد الصغير، طرح مؤخرًا أغنية "عسل أبيض" وهي من كلمات مصطفى حسن وألحان محمد عبدالمنعم وتوزيع زيزو فاروق.

    يمكنكم متابعة "أخبار الفنانين في مصر" على سبوتنيك.

    انظر أيضا:

    سعد الصغير يفتح النار على غادة عبد الرازق لجحودها... فيديو
    سعد الصغير يثير جدلا باحتفاله بخطوبة نجله الاكبر... صور
    "أشوف فيكم يوم"... زوجة سعد الصغير تعلق بغضب على زواجه من برلنتي عامر
    سعد الصغير ينفعل في برنامج ويشتم "شيخ الحارة" بألفاظ نابية بعد توجيه اتهام له... فيديو
    دموعه أوقفت البرنامج... سعد الصغير يبكي في "شيخ الحارة"... فيديو
    الكلمات الدلالية:
    أخبار الفنانين في مصر
    معايير المجتمعنقاش
    التعليق بواسطة Sputnikالتعليق بواسطة Facebook